My Real Story !.
HASAD DENGKI....
Selasa, 25 Disember 2012 | 7:05 PG | 3 comment[s]
Manusia2 xabes2 dgn hasad dengki.. xbuleh tgk org senang skit, happy skit .. napa mesti ade org2 mcm nii kt dunia ye.. dah xingt dosa phala ke.. ALLAH beri kita akal utk brfikir dgn cra bertauliah, mata utk melihat n menilai yg mna bik n bruk, tlinga utk jauhkn dri dari mengdgr yg bukan2, dan mulut utk berckap bnda yg baikk ja.. smua tu pahala yg snang kita dapat tp ssh nk bt... siyez ika nk gtaw, zaman skrg kita dh xbuleh jgka org yg baik, brtdung litup,berpewtakan sopan ,bukan buleh prcaya.. skrg kebanykan smua tu bertalam2 muka diorg.... ade  gak yg berpwatakan mcm tu traniaya.. ..allahwaullam..

Firman Allah bermaksud:

"Dan bahawa sesungguhnya tidak ada balasan bagi seseorang itu melainkan balasan apa yang diusahakan".
(Surah al-Najm: 39)

kadang2 ika terpk gk napa smua ni tjdi, mgkin allah nk uji kita.. walaupon berat kita tggung, lalui hanya tuhan je tahu pe yg kita asa... ingt laa hukum allah.. pe yg kita buat, balasan dia kita akn dpat, bkn stkt blasan dunia,akhirat pon kita akn dpat.. cukupla dengki pada org, ktuk org.. cuba kta kaji dri sndri dlu, bkn smua nyer smprna...  berubah la demi dri sndri.. kita ni dh dkat akhir zaman... xkan time saket susah bru nk ingt tuhann(pesan pda dri sndri jgkk)...

kat luar sna, perang sni sana sbb nk pertahankn islam, diorg  mati syahid.. yg kita perang mulot dpt pa.. berderet ja catitan kt tgn kiri ni kn.. hasat dengki kat org lain...sampai kdg2 kita xkacow org pon kita kna, klau kita kacow lgi la kena...susahkan mcm ni..

ingatla>>Malaikat Maut datang menziarahi manusia 70 kali dalam sehari . Ini bermakna setiap 21 minit dalam sehari kita diperhatikannya

so mari la kita renung2kan bersama...yg baik kita jdikan tauladan....yg buruk kita jdikan sempadan, buang saja hasad dengki dalam diri kita tu...ok kwn2..bye2...



Talam dua muka!!!
Isnin, 26 November 2012 | 6:02 PG | 3 comment[s]
assalamualaikum semua...

Masalah masalah... arini ika nk lepas geram skit coz rasa saket sangat hati kot...
macam2 psyen manusia zaman la nii.. xkacow pon dok ba** buta kata kat org.. gila ka pa...
sabar banyak dah.. diam pon lama da... plikk sungguhh la dia nii punya peragaii...
elok xpa laa jugak , ni siap bertalam2 muka dia tu.. cakap bohong...



perangaii macam apaa lagi... bukan nak buat aib tapi memang betul kot..
ika taw semua peragai dia.. tapi buleh g simpan rahsia bagai... st g buat sgguh cam dia ni syak bru taw...

"ello kawan xpayah la jiwa sangat.. dia dah xmau , fmly dia dah xsuka xpayah la suka2 kata orang hasut dia"

eeee jiwa sguh.. kita dah ok dah , xmo pk dah, ni buleh plakkk maen2 kta...
dasyat2!!! tmbah pulak kata kita macam2 noh jan.. bukan ka ang yg jan tu ekkk... sedar diri sma.. jangan pakat tuduh ja.. pas tu cam haram xmo ngaku... bencii haihhhhhh... gadoh degan awex.. tudoh org macam2.. perangaii cmni pon da.. mnympah aku!!!
oke la all sory sngat cos tlis entah apa2....ika tgh bngang sgt... nnt ada msa ika update lagi ok...tdak mood dah nie... bye!




Older Post
the owner blog

assalamualaikom... selamat datang ke blog kite ye.. salam perkenalan yg E-class dari hatii sye ;) nama sye Zulaika, can call me ika... wee ^^ so mydear friends yg nk kawan2 dgn kite.. mai mai cepat mai... xmo lmbat2 na... coz azam kite nk kwn ramai2 pnya taw, sluruh dunia la.. fokus utama malaysia la kn, pling utama kedah... hii.. so follow2 me , i follow u back..^^

Entries About Links Credits

FOLLOWERS


Talk2 here



Quotes For You



PENGOMEN TERHEBAT